زینک پلاس

فهرست مطالب

زینک پلاس چیست؟

زینک پلاس ، قرص های زینک پلاس روی با قدرت بالا و به راحتی جذب شده را با منیزیم ، منگنز و ویتامین A و B6 ترکیب می کند تا به بدن شما در استفاده بهینه از روی کمک کند. این یک فرمول راحت روزانه است که تمام مواد مغذی را که به شرایط مربوط به سطح پایین روی کمک می کند ، فراهم می کند.

زینک پلاس از سلامت پوست حمایت می کند و عملکرد سیستم ایمنی سالم را حفظ می کند. از سلامت پوست و تشکیل کلاژن پشتیبانی می کند به تولید بافت همبند کمک می کند. از سلامت دستگاه تناسلی در مردان حمایت می کند (اسپرم سالم و عملکرد پروستات سالم را حفظ می کند). سلامت و تندرستی عمومی را حفظ می کند.  آنتی اکسیدان ، رادیکال های آزاد تشکیل شده در بدن را کاهش می دهد.

پنج مزیت زینک پلاس

زینک پلاس سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

زینک پلاس دقیقاً با ویتامین C به عنوان یک درمان محبوب سرماخوردگی وجود دارد. بست می گوید: سلول های ایمنی برای رشد و عملکرد سالم به زینک وابسته هستند. این نقشی که زینک در عملکرد سیستم ایمنی ایفا می کند به همین دلیل است که محققان گمان می کنند افزایش مصرف زینک در زمان بیماری یا درست قبل از بیماری ممکن است به کوتاه شدن مدت بیماری یا جلوگیری از بیماری شما کمک کند.

 زینک پلاس خطر زایمان زودرس را کاهش می دهد

زینک پلاس به بدن در ساخت پروتئین و DNA کمک می کند و برای رشد و نمو مناسب نیز لازم است. به دلیل این عملکردها ، این ماده معدنی مهم برای زنان باردار و کودکان خردسال است و مکمل های زینک ممکن است به زنان باردار در جلوگیری از زایمان زودرس کمک کند.

زینک پلاس از رشد در دوران کودکی حمایت می کند

یول می گوید: “کمبود زینک پلاس در کودکان می تواند منجر به عدم رشد شود و مکمل زینک در برخی از این موارد کمک می کند.” بر اساس متاآنالیز مارس 2018 منتشر شده در Nutrients ، مکمل زینک در نوزادان و کودکان خردسال باعث رشد سالم و افزایش قد و وزن می شود ، به ویژه پس از دومین تولد کودک. با این حال ، محققان خاطرنشان می کنند که شواهد فعلی هنوز مقدماتی است و مطالعات بیشتری برای تعیین بهتر كودكانی كه از زینک بیشتر استفاده می كنند مورد نیاز است.

به گفته یول ، مکمل زینک هنوز ضروری نیست یا توصیه نمی شود مگر اینکه کمبودی وجود داشته باشد. و قبل از شروع مصرف مکمل ها با کودک متخصص اطفال در مورد خطرات خاص و مزایای احتمالی صحبت کنید.

زینک  قند خون را مدیریت می کند

یول می گوید: “افراد مبتلا به دیابت ممکن است در معرض خطر بالاتری از کمبود زینک باشند.” یک مطالعه منتشر شده در ژانویه تا آوریل 2020 در مجله Family and Community Medicine نشان داد که 6.4 درصد از شرکت کنندگان در گروه کنترل کمبود زینک داشتند ، در حالی که 67.9 درصد از شرکت کنندگان در گروه دیابت کمبود داشتند ، اگرچه محققان نمی توانند تعیین کنند که آیا دیابت باعث کمبود زینک یا برعکس می شود.

یول توضیح می دهد: “در برخی موارد ، این افراد قادر خواهند بود نیازهای خود را از طریق رژیم غذایی برآورده کنند ، در حالی که دیگران ممکن است از مکمل استفاده کنند.”

زینک  آکنه را برطرف می کند

زینک پلاس خواص ضد التهابی دارد و همچنین تولید روغن را کاهش می دهد ، که این امر آن را به کاندیدای احتمالی برای مبارزه با آکنه تبدیل می کند. مطالعه ای که در Dermatology منتشر شد نشان داد که زینک باعث بهبود بیماران مبتلا به آکنه می شود ، اما به اندازه درمان مینوسیکلین آکنه ، آنتی بیوتیک تجویز شده ، موفق نبود.

به خاطر داشته باشید که توانایی های پاکسازی آکنه زینک به اندازه سایر درمانها مانند اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک به طور کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است ، بنابراین به احتمال زیاد متخصص پوست شما را ابتدا به سمت یک ماده موثرتر و متفاوت هدایت می کند. و اگر می خواهید زینک را امتحان کنید ، به یاد داشته باشید که همچنان با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا مکمل ها ممکن است با سایر داروهایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشند.

زینک یا روی

زینک یا همان روی یک ماده معدنی کمیاب ضروری است ، بنابراین شما آن را از طریق غذاهایی که می خورید دریافت می کنید. در کنار آهن ، زینک رایج ترین ماده معدنی در بدن است و در هر سلول یافت می شود. از زمان های قدیم برای کمک به التیام زخم ها مورد استفاده قرار می گرفت و نقش مهمی در سیستم ایمنی ، تولید مثل ، رشد ، طعم ، بینایی و بو ، لخته شدن خون و عملکرد مناسب انسولین و تیروئید دارد.

زینک همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است ، به این معنی که از سلول های بدن در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. رادیکال های آزاد ممکن است به روند پیری و همچنین ایجاد تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله بیماری های قلبی و سرطان کمک کنند. آنتی اکسیدان ها می توانند رادیکال های آزاد را خنثی کرده و ممکن است برخی از آسیب های ناشی از آنها را کاهش داده یا حتی از آنها جلوگیری کنند.

هرچند که شاید شما در معرض کمبود زینک باشید ، احتمالاً به میزان مصرف زینک خود فکر نکرده اید. بدن به زینک زیادی احتیاج ندارد و اکثر مردم می توانند از طریق رژیم غذایی خود و مولتی ویتامین به میزان کافی به بدن خود برسند.

بیشتر این شواهد شامل مصرف زینک در دوزهای بسیار بالاتر از آنچه واقعاً از غذا انتظار می رود ، می شود. Trista Best، RD، MPH ، متخصص بهداشت محیط و مشاور با مکمل های Balance One (شرکتی که می گوید: مگر اینکه روزانه چند صدف را از بین ببرید ، مصرف بیش از 40 میلی گرم زینک در روز کار دشواری است. مکمل می فروشد) مستقر در دالتون ، جورجیا.

به گفته NIH ، 40 میلی گرم زینک در روز حد بالایی قابل تحمل است که به عنوان ایمن در نظر گرفته می شود. و می توانید زیاده زینک کنید. مصرف زیاد زینک می تواند منجر به مشکلاتی مانند کمبود مس یا کم خونی شود.

تداخل دارویی زینک پلاس

سامر یول ، متخصص تغذیه مستقر در هارتفورد ، کانکتیکات ، توصیه می کند در صورت امکان غذاهای کامل را به جای مکمل ها انتخاب کنید. او می گوید: “مکمل ها بیشتر با داروها تداخل دارند تا غذاها.”

این داروها شامل آنتی بیوتیک ها ، داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی (مانند پردنیزون) ، مهار کننده های ACE (داروهای فشار خون ، از جمله بنازپریل [لوتنسین] ، انالاپریل [وازوتک] و سایر داروها) ، پنی سیلامین (دازینکی که برای درمان روماتیسم مفصلی استفاده می شود) و دیورتیک ها مانند کلورتالیدون (Hygroton) ، amiloride (Midamor) ، و hydrochlorothiazide (Esidrix و HydroDiuril) ،

یول می گوید: “علاوه بر این ، مکمل ها همیشه مانند مواد مغذی که در ماتریس غذای طبیعی خود بسته بندی می شوند ، در بدن عمل نمی کنند.”

به همه این دلایل ، فقط یک آزمایش مکمل را به تنهایی شروع نکنید. به یاد داشته باشید ، مکمل ها توسط سازمان غذا و دارویی ایالات متحده (FDA) قبل از عرضه در قفسه ها تنظیم نمی شوند ، به این معنی که ادعاهای برچسب آنها ممکن است بر اساس شواهد قابل اعتماد (مانند داروها) باشد. مکمل ها همچنین می توانند با سایر داروها یا داروهایی که به طور ناخواسته مصرف می کنید تداخل داشته باشند. یول می گوید همیشه ایده خوبی است که در مورد مکمل هایی که می خواهید با ارائه دهنده خدمات درمانی خود امتحان کنید ، صحبت کنید.